![]() | ![]() Mathematics and Science for Life | ![]() subwebsite NL |
Datum | Toelichting | Aanwezig |
14 januari 2015 | nascholing; presentatie hermien, rutger | André, Harrie, Hermien, Marcel, Joke, Rutger, Sebastiaan, (michiel, nathalie, vincent) |
4 juni 2014 | afstemming; presentatie lucia, marcel | André, Lucia , Ton, Marcel, Joke, Sebastiaan, (monica, nathalie, vincent) |
14 januari 2014 | gekeken naar de enkele mascil taken; presentatie eveline, rutger | André, Harrie , Ton , Eveline , Rutger , Sebastiaan, (monica, nathalie, michiel, vincent) |
26 juni 2013 | startbijeenkomst | Harrie , Ton, Tom, Rutger, Sebastiaan, Joke (nathalie, michiel, vincent) |
De adviesgroep ('national advisory board') komt eens per half jaar bij elkaar.
Name | Occupation | Domain |
André van Aperen | Shell Nederland | Coordinator Jet-Net |
Lucia Bruning | SLO | Curriculum (STEM) development |
Joke Daemen | Utrecht University | Teacher education (university) |
Harrie Eijkelhof | Professor physics education and curriculum development / Utrecht University / chair Advisory committee of a new interdisciplinary subject for upper secondary school (Nature Life and Technology). | Research/innovation of science and mathematics education |
Ton Ellermeijer | CMA | Coordinator NL Establish |
Tom Goris | Fontys Hogeschool Tilburg, lerarenpleiding | Teacher education (teacher college) |
Wouter van Joolingen | Universiteit Utrecht | Research/innovation of science and mathematics education |
Hanno van Keulen | Hogeschool Windesheim | Professor in Leadership in Education |
Ilonka Mekes | Stichting C3 | chemistry |
Sebastiaan Smit | Project leader Jet-Net (connecting school & industry) | Policy, industry & education |
Rutger van der Sande | Lectoraat Bètadidactiek, Fontys Tilburg | Experienced in connecting schools & world of work |
Marcel Voorhoeve | Member of the board of St-Gregorius/Gerrit Rietveld Utrecht / mathematics teacher | Secondary school authority & teacher |
Hermien Vossebeld | Hogeschool Utrecht, Faculteit Educatie | Higher education, teacher training |
De National Advisory Board van Mascil is een netwerk/resonansgroep om de verbindingen voor Mascil in de Nederlandse situatie hechter te maken en te zorgen dat de opbrengsten uit Mascil een verbinding maken met reeds aanwezige initiatieven/projecten.
Mascil is een project over onderzoekend leren en de beroepscontext.
Onderzoekend leren richt zich op het aanleren van een onderzoekende en reflectieve houding waarmee leerlingen ook in nieuwe en onbekende situaties uit de voeten kunnen.
Dit project wordt financieel ondersteund door het Europese Unie programma FP7 voor onderzoek en technologische ontwikkeling onder het nummer no 320693.