Scoren met Sporen

2016-06-30: Week 20

Deze week hebben we de laatste bugs uit het programma gehaald. Ook hebben een aantal zich gestort op het maken van de trailer, die super meesterlijk is geworden!

Verder worden de deliverables bij elkaar verzameld en ingeleverd.

2016-06-24: Week 19

We zijn lekker bezig, er komt een eind aan het programmeren en de focus wordt verlegd op de andere deliverables. Er wordt veel gewerkt aan het eindverslag, waarbij we goed overleggen en de conceptversie hebben besproken met Paul.

2016-06-17: Week 18

Deze week hebben we op dinsdag een playtest bij ProRail gedaan. Hierbij waren een aantal medewerkers van ProRail en de NS aanwezig om ons spel te spelen en feedback te geven. Het was een geslaagde en leuke dag. ProRail was zeer tevreden!

Verder hebben we de feedback deze week verwerkt en een planning opgezet voor de laatste paar weken.

2016-06-10: Week 17

Dinsdag kwam onze klant opnieuw langs voor één van de laatste vergaderingen, waarin we de planning van de laatste weken bespaken. demonstratie van het prototype. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

Met bij de demo kwamen weer een aantal puntjes naar voren, die we meteen na de vergadering verwerkten.

2016-06-03: Week 16

Dinsdag kwam onze klant opnieuw langs voor één van de laatste vergaderingen, waarin we de planning van de laatste weken bespaken. demonstratie van het prototype. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

Met bij de demo kwamen weer een aantal puntjes naar voren, die we meteen na de vergadering verwerkten.

2016-05-27: Week 15

Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten.

Dinsdag kwam onze klant voor de allereerste demonstratie van het prototype. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang. Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-05-20: Week 14

Dinsdag kwam onze klant voor de allereerste demonstratie van het prototype. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten.

Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-05-13: Week 13

Deze week begon het ontwikkelen van de Multiplayer-modus. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten.

Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-05-06: Week 12

Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten. Dinsdag kwam onze klant voor de allereerste demonstratie van het prototype. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang. Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen. Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten.

Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-04-29: Week 11

Woensdag kwam onze klant voor de allereerste demonstratie van het prototype. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten.

Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-04-22: Week 10

Deze week begonnen we met het ontwikkelen van de Editor-modus. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten.

Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-04-15: Week 9

In deze week zijn we hard opgeschoten met fase 3. Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten. Dinsdag kwam onze klant voor de allereerste demonstratie van het prototype. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Ook de playtest was geslaagd. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-04-08: Week 8

Tijdens de presentatie hebben we besloten allereerste demonstratie van het prototype. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten.

om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-04-01: Week 7

Dinsdag kwam onze klant voor de allereerste demonstratie van het prototype. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten.

Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-03-25: Week 6

Dinsdag kwam onze klant voor de allereerste demonstratie van het prototype. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Tijdens de presentatie hebben we besloten allereerste demonstratie van het prototype met de klant. meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten.

Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-03-18: Week 5

Deze week hebben we kapot veel code gezet. kwam onze klant voor de allereerste demonstratie van het prototype. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten.

Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-03-11: Week 4

We hadden dinsdag weer een groepsvergadering. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten.

Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-03-04: Week 3

Dinsdag kwam onze klant voor de allereerste demonstratie van het prototype. Ze waren niet zozeer blij verrast, maar wel onder de indruk met onze vooruitgang.

Met het presenteren van het prototype kon de klant meteen duidelijk zien wat voor aannames we hadden gedaan, en hoe ze dat anders willen. Zo konden we onze planning van nieuwe features goed bijwerken. Dit is ook een belangrijke reden dat we dit prototype hebben gemaakt, want het is altijd makkelijker over iets tastbaars te praten.

Na de presentatie hebben we besloten om de code een keer grondig op te schonen. De belangrijkste aanpassing die we moeten maken zit in de manier waarop objecten bijhouden waar ze getekend moeten worden. Door deze relatief te maken ten opzichte van een voorouder-object, kunnen we animaties veel eenvoudiger voor elkaar krijgen.

2016-02-26: Week 2

Deze week stond in het teken van tekenen. Op basis van het model van de vorige week hebben we geprobeerd een goede grafische interface te bouwen die het bordspel nabootst.

Omdat we volgende week een vergadering hebben met onze klant, proberen we een interactieve demonstratie van de huidige toestand weer te geven. We hebben nu een werkend grid van tegels, waar de gebruiker zelf tegels op kan slepen. Onder de motorkap worden alle wissels en sporen meteen goed gekoppeld en geschakeld. Verder is het mogelijk om een trein een voorgeprogrammeerd pad te laten lopen.

Hoe belangrijk een goede planning is, bleek deze week ook. Het framework dat we gebruikten om afbeeldingen op het scherm te zetten en de invoer van de gebruiker af te handelen, bleek niet te passen bij onze architectuur omdat het allerlei taken van verschillende onderdelen probeert te verenigen. Met onze MVC-architectuur zijn deze juist gescheiden. Juist door die scheiding was het makkelijk om een alternatieve framework in te zetten, zonder een deel van het model aan te passen.

2016-02-19: Week 1

Welkom bij onze blog! We zijn nu in de opstartfase van het project. Dit betekent dat er veel te programmeren is, en veel te ontwerpen.

We hebben deze week gewerkt aan het prototype van onze game. Het bordspel hebben we geanalyseerd, en met deze analyse kunnen we snel beginnen aan het modelleren. Onze MVC-architectuur zorgt ervoor dat de bijbehorende graphics nog niet geïmplementeerd zijn. We hebben wel een prototype gemaakt dat de onderliggende toestand kan weergeven.

Natuurlijk hebben we niet alleen maar geprogrammeerd: het is ook belangrijk om te plannen voor de toekomst. Daarom hebben we een design document opgesteld en een aantal architectuurontwerpen. Deze ontwerpen zijn voorbereid op de grote veranderingen die we verwachten als we ons prototype demonstreren aan de klant.